Podsumowanie Furnica 2017

Nowe, bardziej wydajne maszyny i narzędzia do produkcji mebli, innowacyjne okucia i akcesoria czy też nowoczesne tkaniny, materiały i dekory odpowiadające najnowszym trendom zaprezentowali wystawcy bloku targów zaopatrzenia dla przemysłu meblarskiego FURNICA i SOFAB 2017, które odbyły się w Poznaniu od 12 do 15 września 2017 r. Na obu uzupełniających się ekspozycjach swoją innowacyjną ofertę przedstawiło blisko 150 firm i marek z Chin, Francji, Holandii, Korei Południowej, Litwy, Niemiec, Polski, Serbii, Słowacji, Szwajcarii, Tajwanu, Turcji, Ukrainy i Włoch. - To jedyne targi w Polsce, na których tak kompleksowo prezentowane są najnowsze technologie, maszyny i akcesoria meblowe - mówi Jan Lenart, współwłaściciel DIG-NET LENART.

collage-004.jpg

Profesjonalna publiczność

Dla 15.800 profesjonalnych zwiedzających – głównie producentów mebli z całej Polski i z krajów sąsiednich, a także przedstawicieli hurtowni komponentów i materiałów meblarskich - tegoroczna edycja tych targów była dobrą okazją, by przyjrzeć się nowościom w ofercie wiodących dostawców rozwiązań dla przemysłu meblarskiego. - Targi Furnica to jedna z nielicznych możliwości zapoznania się z innowacjami dla producentów mebli. To miejsce, gdzie spotykają się profesjonaliści, gdzie możemy wymienić nasze spostrzeżenia i zobaczyć, jakie trendy będą obowiązywać w danym sezonie w branży okuć i komponentów do produkcji mebli - mówił podczas targów Krzysztof Dukat, dyrektor ds. eksportu w firmie Notto.

Targi odwiedziło kilkanaście tysięcy profesjonalnych zwiedzających z Polski i zagranicy. Licznie obecni byli wśród nich przedstawiciele największych producentów mebli z Polski, w tym między innymi takich firm, jak: Szynaka Meble, Bydgoskie Fabryki Mebli, Balma, Dig-Net, , Wersal, Forte, Helvetia Meble, HMS Poznań, IMS Sofa, Kler, Klose, Notto, Meble Vox, Wajnert, Meblosiek, Stolwit, Tombea czy Fabryka Mebli Wójcik. To oczywiście tylko bardzo skrócona lista firm, których reprezentanci pojawili się w tym roku w Poznaniu.

Coraz większą grupę wśród zwiedzających stanowią także przedstawiciele małych zakładów meblarskich z całego kraju, którzy nie mają możliwości odwiedzenia targów zagranicznych. - Wielu mniejszych producentów mebli nie ma czasu na śledzenie trendów i nowości. Tymczasem postęp w tej dziedzinie jest bardzo duży. Poznańskie targi są dla nich okazją do zapoznania się z nowościami technologicznymi i trendami w produkcji i projektowaniu mebli w Poznaniu – mówi dyrektor Szyszka. Specjalnie dla tego segmentu zwiedzających we współpracy z największymi hurtowniami komponentów i akcesoriów meblarskich prowadzony był w tym roku program dofinansowania grupowych przyjazdów na targi.

collage.jpg

II Ogólnopolski Kongres Meblarski, czyli jak zostać numerem jeden w Europie?”

Prawie 150 przedstawicieli branży meblowej wzięło udział w II Ogólnopolskim Kongresie Meblarskim „POLSKIE MEBLE – KONKURENCYJNA POLSKA”, który odbył się 13 września 2017 r. podczas targów Drema, Furnica i Sofab. W klimatycznych wnętrzach targowej Iglicy uczestnicy spotkania szukali odpowiedzi na pytanie „Jak zostać numerem jeden w Europie?”

- Do 2030 r. chcemy stać się numerem 1 w produkcji mebli w Europie. To znaczy, że musimy zwiększyć wartość produkcji sprzedanej o 150 proc. Aby to się udało muszą zadziałać takie czynniki, jak wydajność produkcji, innowacyjność naszych produktów, wartość dodana, a także działania na rzezc intensywnej ekspansji, budowania marki polskich mebli na rynkach zagranicznych i aktywnego poszukiwania klientów. Targi organizowane w Polsce są jednym z najważniejszych elementów, które wspieraja ekspansję zagraniczną - mówił menedżer Programu Polskie Meble, koordynowanego przez Polski Fundusz Rozwoju (PFR) Tomasz Wiktorski.

collage-003.jpg

Sporo miejsca podczas dyskusji poświęcono innowacyjności w branży meblarskiej, a zwłaszcza postępującej robotyzacji. Przemysł 4.0. w przemyśle meblowym to nie tylko inteligenta, automatyczna obsługa procesu produkcji czy transportu, ale także "smart furniture" - czyli meble pozwalające bez trudu zmieniać aranżacje przestrzeni i łączące w sobie wiele rozmaitych funkcji. To globalne trendy, które w najbliższych latach z pewnością wpływać będą na polski rynek meblarski.

Duże zainteresowanie wywarła także prelekcja prezesa zarządu Schattdecor Mirosława Wolskiego na temat zarządzania procesowego. Rewolucyjne rozwiązania stosowane od 1,5 roku w fabryce tej firmy w Tarnowie Podgórnym przynoszą wymierne, pozystywne rezultaty. Ich podstawowym założeniem jest zmiana w systemie zarządzania pozycji pracownika, który z przedmiotu zarządzania staje się jego aktywnym podmiotem, będącym współodpowiedzialnym za projektowanie stanowiska i procesu pracy.

Grzegorz Błażewicz z firmy SALESManago zwrócił uwagę na zalety ecommerce jako sposobu na innowacyjny kontakt z klientem. Przyszłością branży meblowej jest handel online, który notuje bardzo dużą dynamikę wzrostu. Choć wybór i ocena dostępnych produktów nadal odbywać się będzie głównie w realu (np. w showroomach), coraz więcej transakcji dokonywana będzie online, czyli w środowisku umożliwiającym łatwe porównanie cen i wybranie najkorzystniejszej oferty.

Kolejny prelegent, wiceprezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Krzysztof Senger,  omówił możliwe modele ekspansji zagranicznej (od promocji, poprzez inwestycje aż po ewentualne przejęcia). Kongres zamknęła prelekcja Jerzego Osiki z firmy Promedia: Jak w branży meblarskiej wykorzystać modę na zdrowie? Organizatorami kongresu była Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli, Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur oraz Międzynarodowe Targi Poznańskie. Partnerzy strategiczni to: SCHATTDECOR, STAUFEN, Polska Agencja Inwestycji i Handlu oraz KPMG.

 

Kolejna edycja targów DREMA, FURNICA i SOFAB już 11-14 września 2018.

[ Wstecz ]
Partnerzy Medialni









Chętnie odpowiemy na Twoje pytania.
Napisz do nas.
contact