Polskie meble w 2030 roku [wideo]

Ponad 100 przedstawicieli branży meblowej wzięło udział w II Ogólnopolskim Kongresie Meblarskim, który odbył się 13 września 2017 r. podczas targów Drema, Furnica i Sofab. W klimatycznych wnętrzach targowej Iglicy uczestnicy spotkania szukali odpowiedzi na pytanie „Jak zostać numerem jeden w Europie?”

- Do 2030 r. chcemy stać się numerem 1 w produkcji mebli w Europie. To znaczy, że musimy zwiększyć wartość produkcji sprzedanej o 150 proc. Aby to się udało muszą zadziałać takie czynniki, jak wydajność produkcji, innowacyjność naszych produktów, wartość dodana, a także działania na rzezc intensywnej ekspansji, budowania marki polskich mebli na rynkach zagranicznych i aktywnego poszukiwania klientów. Targi organizowane w Polsce są jednym z najważniejszych elementów, które wspieraja ekspansję zagraniczną - mówił menedżer Programu Polskie Meble, koordynowanego przez Polski Fundusz Rozwoju (PFR) Tomasz Wiktorski.

Sporo miejsca podczas dyskusji poświęcono innowacyjności w branży meblarskiej, a zwłaszcza postępującej robotyzacji. Przemysł 4.0. w przemyśle meblowym to nie tylko inteligenta, automatyczna obsługa procesu produkcji czy transportu, ale także "smart furniture" - czyli meble pozwalające bez trudu zmieniać aranżacje przestrzeni i łączące w sobie wiele rozmaitych funkcji. To globalne trendy, które w najbliższych latach z pewnością wywrą wpływ na polski rynek meblarski.

O przyszłości polskiej branży meblarskiej i wsparciu dla rodzimych producentów mówi dr Krzysztof Senger, wiceprezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu S.A.:

Duże zainteresowanie wywarła także prelekcja prezesa zarządu Schattdecor Mirosława Wolskiego na temat zarządzania procesowego. Rewolucyjne rozwiązania stosowane od 1,5 roku w fabryce tej firmy w Tarnowie Podgórnym przynoszą wymierne, pozystywne rezultaty. Ich podstawowym założeniem jest zmiana w systemie zarządzania pozycji pracownika, który z przedmiotu zarządzania staje się jego aktywnym podmiotem, będącym współodpowiedzialnym za projektowanie stanowiska i procesu pracy.

Grzegorz Błażewicz z firmy SALESManago zwrócił uwagę na zalety ecommerce jako sposobu na innowacyjny kontakt z klientem. Przyszłością branży meblowej jest handel online, który notuje bardzo dużą dynamikę wzrostu. Choć wybór i ocena dostępnych produktów nadal odbywać się będzie głównie w realu (np. w showroomach), coraz więcej transakcji dokonywana będzie online, czyli w środowisku umożliwiającym łatwe porównanie cen i wybranie najkorzystniejszej oferty.

Kolejny prelegent, wiceprezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Krzysztof Senger,  omówił możliwe modele ekspansji zagranicznej (od promocji, poprzez inwestycje aż po ewentualne przejęcia). Kongres zamknęła prelekcja Jerzego Osiki z firmy Promedia: Jak w branży meblarskiej wykorzystać modę na zdrowie?

Organizatorami kongresu była Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli, Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur oraz Międzynarodowe Targi Poznańskie.

Partnerzy strategiczni to: SCHATTDECOR, STAUFEN, Polska Agencja Inwestycji i Handlu oraz KPMG.

>>> KLIKNIJ ZDJĘCIA PONIŻEJ, ABY PRZEJŚĆ DO GALERII <<<

collage.jpg

Wstecz

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania.
Napisz do nas.
contact